http://www.tallinnapostimees.ee/?id=237011
Siuke uudis oli. Lahe. Oot-oot. Loeme veelkord: "... Inseneribüroo Stratum ja Tallinna Tehnikaülikooli teadurite mullusest uuringust selgus, et liikluskiiruse alandamine kesklinnas 10 km/h võrra suurendaks liiklusohutust ning liiklusõnnetustes hukkunud jalakäijate arv väheneks viiendiku võrra, kirjutas linnavalitsuse ajaleht Pealinn. Kiirusel 50 km/h on jalakäija tõenäosus ellu jääda 30 protsenti, kui aga kiirus on 40 km/h, on tõenäosus surma saada vaid 50 protsenti. ..."
Nii tore, inimelu on tähtis. Huvitav, kuidas ja milliste kiiruste tõttu on need jalakäijate hukkumised toimunud. Üleüldse, millistel tänavatel ja millistel asjaoludel õnnetused toimuvad? Mille tõttu hukkus viimati Tallinna liikluses näiteks inimene? Natuke otsimist ja .. me leiame kirjeldusi, et suurel kiirusel, keelatud manöövrid jne. Kuidas need 50 km/h sõitvad asjasse puutuvad? Muuseas, sõites ühtlasel kiirusel, on minu autol väikseim kütusekulu 60 km juures, 30-40 aga üsna röövellikud kiirused. Muidugi aitavad kaasa ka lollakad tsüklid ja parempöörde mõttevabad ootamised punase tulega. Kuid täna jäi silma üks uudis.
http://www.epl.ee/artikkel/493866&page=3
"... Samal ajal näitab statistika, et liiklusõnnetuste, vigastatute ja hukkunute arv on Tallinna kesklinnas vähenenud stabiilselt viimased neli aastat. Kui 2006. aastal juhtus 180 õnnetust, hukkus kolm ning vigastada sai 204 inimest, siis eelmisel aastal oli 113 õnnetust, mitte ühtegi hukkunut ning 134 vigastatut. See aga ei tähenda Vane sõnul, et praegust korda muuta ei tuleks. „Isegi kui õnnetust ei põhjusta suur kiirus, siis annab aeglasemalt sõitmine juhile rohkem aega reageerida näiteks teele jooksvatele lastele otsasõidu vältimiseks,” lausus ta. ..."
Jah, olen nõus, et väiksem kiirus annab võimaluse märgata rohkem .. või siiski. Mitu plekimõlkimist (milledest vaid osa kajastuvad läbi kindlustuse statistika? Mis juhtub? Hoog on väike, tähelepanu köidavad muud asjad ja tegevused ning tähelepanu liiklusele kahaneb. Isegi kogenud. Kuid enim meeldivad mulle ikkagi uudised, kus jama aetakse. Näiteks sellised, kus valetatakse seoseid faktideks. 2006 aastal oleks kesklinna väiksema piirkiiruse korral olnud mitu jalamehest laipa vähem? 0,6? Ja eelmisel aastal?
Sõnaga, kõiki väiteid ei saa enda kasuks keerata!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar