laupäev, 9. november 2013

Mis on pruudil, ptüi, karul .. krt autol kõhus



Ehk siis võrdlus sisudest ja lõplik otsus. Võrdsed ja võrreldamatud järjekorras, kus igal järgmisel tõenäosus suurem oli. Aga muidugi baas. Vähe enam jõudu, 4 ratta vedamine ja veidi kõrgem kliirens, automaatne kast juhtimas, cruise, HF, täismõõdus päris tagavararatas, võimalikult tugev põhjakaitse, kärukonks, lisasoojendus (oikuinõme on autosse istuda ja alles kontori ees tunda auto soojaks saamist), parkimisradarid, tulede pesurid, peeglid elektriliselt kokkulapitavad, katuserelsid, pagasikate, juhi käetugi, esiistmete soojendus. No ei midagi erilist, peas aga mõte sellest, et oleks adaptiivne cruise, reavahetushoiatus, kõrvalekaldumise hoiatus, heli telefonist läbi BT (podcastid), võtmeta sisenemine ja hea heli. Aknad muidugi võiks elektriga käia ja neid saaks ka puldist juhtida, mitte ei peaks süüde sees ja nuppusid all hoidma.
Volvo XC60, kes kuhugi ära kadus saab siis esimese ja vast kõige ebaõiglasema koha – oleks proovida saanud, oleks tädil rattad all .. . Igatahes oli salongist leitud auto varustus juba pea kõike võimalikku sisaldav. Hooldusintervall 30 000 km. Pagasiruum vähe kitsas tundus, kuigi mõõdulindi järgi 1 kohver mahuks, teine vast ka. Aga 5 meest ja kohvrid – max 3 ja üks tagaiste all. Auto enda maine on hea, kuid kurdetakse lagunemist. Volvo hoolduse kohta – ühel tuttaval paluti just Kuivastusse jõudnuna sõita Pärnusse. Ajal kui teised pakuvad tasuta maanteeabi (mulle on ka kesk metsa purunenud rehvi tõttu asendusauto toodud – Mazda)!! Hooldust kiidab üks tuttav ja talgi sugulane ees. Arvatavasti kasutaksin isegi seda tutvust siis. Seega auto tundus ilma sõiduta ahvatlev, veidi kitsas ning hooldus vähe tingimuslik. Tegu ka valiku kõige kallima masinaga.
Škoda Superb. Jälle ebaõiglane koht. Ses mõttes, et pole ju tegu halva autoga. Aga varustus on vähem või rohkem sel ja kahel järgmisel poole kuni põlvkonna jagu maas. Oleks võinud olla Start-Stop ja adaptiivne cruise. Telefon ei ühildunud, kuigi see võib olla testiauto seadistuste kiuks. Telefonist peaks heli saama vaid läbi juhtme. Hooldusvälp kõigest 15 000 km. Nii, veidrana tunduvad mulle kurvifunktsiooniga udutuled. Jah, esimesi udutulesid võib vaja minna, no oma 0,5 korda aastas – teevad kena valge laigu ette ja siis näeb veel vähem tegelikult sõita. Lähituledel peaks see olema. Kiituseks on masinal peal rehvitõhu kontroll, moodne pakiruumi korrastussüsteem, elektriline tagaluuk, käiguvahetus roolilt. Kõik 120 000 km on garantiiga kaetud. Ja muidugi kogu valiku1 kahest kõige ruumikamast autost. Salongimüra siin sõites talutaval tasemel – kui vaid pagasikate ikka peal on. No kohe on mahtu – juhi selja taga ruumi nagu vanas Passatis, Mazda 6-s või Subarus. Autos ei tekkinud seda päris oma tunnet, kuid ilma mudatestita oleks koht kindlasti parem olnud.
Mazda CX5. Sisse istudes tunne hea ja kõik ühendus mõne hetkega. Veerand põlvkonda tehniliselt taga oleva masinaga. Ses mõttes, et cruise ei jälgi eessõitjaga vahet ja reavahetusel hoiatusi ei paku. Aga näeb kena välja. Aga väike, on. Et oleks masin nüüd CX7 suuruses (siin enam ei pakuta, ei mäleta, kas toodetaksegi), oleks ..  see rataste lugu. Pagasiruumi kohvreid mitut ei mahu. Aga masinal Start-Stop. Juhitoolis tekkis juba päris kodune tunne. Salongimüra poolest vast testi kolmas koht. Hoolduse puhul on valida kahe salongi vahel ja kui üks eksib, saab teise kolida. Inchape hoolduse puhul esiratta juhtsüsteemi lagunemine (miski polt parema esiratta juhthoobade kinnituses) ei lähe elu lõpuni meelest. Ilma mudatestita oleks seegi masin paremas valguses.
Land Rover Freeander 2. Raske südamega neljas koht. Üks auto, milles tundsin end hästi. Raadio ja BT ühendusega oli (vist) miski kala. Nii nagu Volvogi puhul, on masinale lisada veel kuhjaga võimalusi ja numbreid. Aga jube mõnus tunne oli, kui juhiiste paika sai. No on mõne ratta taga miski emotsioon. Vähe kiiremas kurvis kõikudes meenus, et hing auto stiilist vähe noorem on. Aga ruumi on vähe, pagasiruum lai aga lühike. Auto välimus on .. kast aga iseloomuga. Seest jah, miski põlvkond justkui taga. Hinda sobiva paketiga oleks just sel masinal ainsana halogeenid, kuigi väheste sõiduminutite hinnangul üldse mitte halvad. Salongi kostva müra poolest peaks natuke laitma. Ja kiitmist vajab kindlasti rooli soojendus – külma ilmaga maru hea. Start-Stop ei ole saada. Jälle olid sõiduomadused, seekord maanteeomadused valikul suurimaks takistuseks.
Subaru Outback. Minu tänase kaaslase näokõrgendus. Sama mootor ja uuem sisu. Sama lärmakas salong. No ei olnud varem aru saanud, et kõrvadel on sõites pidev müra aga siin paar konkurenti (eriti järgnevad) seda liiga ilmekalt tõestasid. Võimalik varustus suht lakooniline ja nii mõndagi tuli katalooginurkadest taga otsida. Ju siis Subaru ostja peab ise ka fänn olema. Siiski on hunnik häirivaid pisiasju. Näiteks elektriaknad – ainuke võimalus süüde sisse ja nupp alla. Kui teistel hoiad palaval suvepäeval puldi nuppu all ja aknad korraga ise kõik avanevad. Ei peaks enam sauna istuma. Või klaasipesu vedeliku lõpu näit. Ju korralikud rallivennad kolm korda nädalas kapoti alla piiluvad ning paagist kaja kuulavad. Aga praeguse sügisilmaga kesk maanteed avastada .. . Reavahetushoiatus, adaptiivne cruise – on võimalik panna kolmanda tootja mobileye seade. Telefonist lisaks HF-le saab hääle ikka läbi juhtme kätte. Aga hoolimata väga heast ruumikusest on tegu juhi autoga. See osaline kõikumine ja juhitavus on sel masinal üks-ühele seotud rehvivalikuga. Ja vähemasti mulle masina juhitavus meeldib igal võimalikul teel. Konsoolis olev kütusekulu näit on muidugi muinasjutt (ka oma masina viimane mõõdetud viga oli 1,1 l/100 km). Muinasjutt ei ole hoolduse vahet käimine – 15 000 km on tänapäeval ikka vähe. St raha ja aeg kulub rohkem. Praeguse kogemuse järgi on Autospiritis vähemasti normaalne klienditeenindus ja avastatakse asju, mida Mariines 2 a ei märgatud. Ehk siis jätkuvalt arvan, et tegelikult väga hea masin on, mõnede pisipuudustega. Seekord siiski kuidagi kalduvad emotsioonid järgmiste poole, kuid tulevikus mine tea.
Volkswagen Passat Alltrack. Täidetud kõigega, mis varustuses mõistlik tundus. Ja kui oma naispere peale võtsin, siis oli esimeseks kommentaariks „nii igav“, „see ju samasugune, kui meie vana Passat“. Nad ei mõelnud meie ’84 aasta mudelit vaid seda järgmist, no ei mäleta – vast ’94 mudelit. Tegelikult ei ole sama ju. Pea sama kõrge ja sisse on palju enam pandud. Ning millegipärast ka võetud. Ausõna, see vana mudel tundus ikka täiega ruumikam ja praeguses tagarida ikka kitsam. Ei taha uskuda, et mälu asju ilusamaks teeb. Aga VW praktiliselt esindusmudel ja Octavias (Golfi põhjal) on taga ruumi enam? Muusikat telefonist kuulata ei saanud, kuid muu toimis hästi. Start-stop silmnähtavalt ka kütusekulu mõjutas. Leidsin ka kiirusehoiatuse – paned peale ja iga kord ületades auto hoiatab. Ka parim Cruise just selles masinas - +-10km/h reguleerimist on võimalik. Meie maanteed ju – 90/70 erinevad vaid kahe kangiliigutuse jagu. Mitte maha ja set ja siis finetune. Juhi koht on sel ja järgmisel kuidagi ümber juhi koondunud. Kõik käe juures, kitsas ei ole aga ega laiutada ka miskit ole. Pagasiruumi mahutavus järgmisest suurem ja autovalikul oli just see mudel selge favoriit ja eeskuju teistega võrdlemisel. Mürataseme poolest vast testi 2. Koht – subjektiivse kõrvamõõtmise asi. Kui seda rasket testi poleks olnud…
Opel Insignia Country Tourer. Ka see masin oli täidetud kõigega, mis mõistlik. Ainult kõik, mis testiautol peal, ka töötas, ainult lõpliku kliirensi määramiseks jäi silmavaade, kõhutunne ja servast mõõtmine. Cruisele lisaks ka kiirusepiiraja, et kogemata ei ületaks. Aga automaatkastiga see auto end foori taga välja ei lülita. Ta on ilma maru vaikne, kõige vaiksem kohe. Kui vaid kütusekulu ka seda toetaks. Aga autosse istudes oli jälle see oma ja kodune tunne. Pagasiruum aga on masinal napp. Kohe müstiliselt väikseks on see osa surutud. Kuivõrd siinkohal testi viimane auto siis teadmiseks – 5 meest ja koer, ptüi, kohvrid enam ei saa mahtuma. 3-kesi ja pool istet all. Juht muidugi on ka keset süsteeme sisse pakitud, jälle ei ole kitsas aga Subaru siinkõrval lausa ballisaal tundub.
Ja kui mõnda müügimeest esile tõsta, siis lisaks VW omale on Vikingi oma ka ülejäänutest parem. Kuulge, ma ju müügi alal töötan ja eriti tublisid tulebki kiita. Laita siis ainult ühte .. .
Kel pikad juhtmed, siis jah tellisin Insignia.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar